10.-14. februára / Ladenie 9:07, 15:02
Speváčka izraelsko-holandského pôvodu Keren Ann, ktorej hlavným pôsobiskom je Paríž a New York, patrí v súčasnosti k najuznávanejším predstaviteľkám tzv. Nouvelle Chanson, teda súčasnej podoby tradičného francúzskeho šansónu. Hlási sa k vplyvom tých najlepších, ako Joni Mitchell, Serge Gainsbourg, Suzanne Vega či Tom Waits. Okrem toho, že vydala osem úspešných sólových albumov, je aj vyhľadávanou autorkou. Jej piesne nahrali umelci ako Jane Birkin, Francoise Hardy, Benjamin Biolay a mnohí ďalší.
Album, ktorý vám predstavíme tento týždeň, však nepatrí k jej štúdiovkám. Jeho príbeh sa začal na koncertnom pódiu, kam si Keren Ann pozvala exkluzívnych hostí – Quatuor Debussy. Toto sláčikové kvarteto je známe odvážnymi projektmi, ktoré prepájajú rôzne hudobné i umelecké žánre – hudbu, tanec, divadlo či dokonca cirkus. Piesne Keren Ann v aranžmánoch pre Debussyho kvarteto mali taký úspech, že sa dočkali aj štúdiovej nahrávky, čím vznikla unikátna kompilácia hitov v celkom novej podobe.
Hudba Keren Ann má svoju – veľmi zvláštnu – intímnu, nostalgickú, filmovú atmosféru, v ktorej zachytíme ozveny tak tradičných, ako i novších podôb francúzskej piesne. Nahrávka s jednoduchým názvom Keren Ann & Quatuor Debussy (2022) stojí navyše jednou nohou na pôde klasickej hudby a jedného z jej najdokonalejších vynálezov – zvuku sláčikové kvarteta.
Počúvajte ju s nami v rubrike Album týždňa.
autorka textu: Karin Rumanová