Peter Králik je jedným z prvých absolventov Fakulty umení v Košiciach a aj keď sa dnes vyjadruje viac maliarsky, študoval sochársku tvorbu. To sa stále hlási o slovo – aj v súčasnom Králikovom Agro arte. Tomu sa venuje dlhodobo a stále je jeho objektom i témou pôda, poľnohospodárstvo. Obrazy, ktoré maľoval, si vystačia so zelenou ako obilie či tráva, modrou ako nebo a žltou ako kvitnúce lány. Teraz pribudla hnedá, na výstave v košickom kulturparku Kasárne nám Peter Králik ponúka pôvodné – pôdne súvislosti. Na najnovšej výstave autora oslovia Jana Pataráková:
Výstava Peter Králik - Pô(vo)dné súvislosti
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Do tohto rozhovoru sa zapája druhá výstava v kulturparku Kasárne v Košiciach. Volá sa Prvotné formy a je za ňou sochár Marián Straka. Ten na seba upozornil sochárskou kompozíciou z popadaných smrekov z tatranskej kalamity, z ktorých vychádzal aj v ďalšej tvorbe. Ale niekedy tvorbu výtvarníka obmedzí veľkosť jeho ateliéru, a tak istý čas Marián Straka otláčal letokruhy popílených kalamitných smrekov na grafické listy:
Výstava Marián Straka - Prvotné formy
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Výstava s dvoma programami o prírode – Marián Straka Prvotné formy a Pô(vod)né súvislosti Petra Králika, v kurátorskej koncepcii Petra Markoviča sú v košickom kulturparku Kasárne do 8. septembra.